آیا اپل می تواند از عهده مسئولیت بزرگ App Store برآید؟


اغلب بزرگترین نقاط قوت شما بزرگترین آسیب پذیری شما هستند. این مورد برای اپل به همان اندازه که برای هر کس دیگری صادق است.

اگرچه آیفون مطمئنا محصولی است که کمپانی مستقر در کوپرتینو را به سمت افزایش شهاب سنگی خود سوق داد ، اما می توانید ادعا کنید که بدون اکوسیستم اطراف دستگاه – به ویژه App Store – به استراتوسفر برخورد نمی کرد. اغراق به نظر نمی رسد اگر بگوییم موفقیت اکوسیستم برنامه های iOS فراتر از آن چیزی است که حتی اپل احتمالاً انتظار داشت و این شرکت را به عهده گرفت.

و گرچه روح “داشتن برنامه برای آن” به یکی از نشانه های برجسته دوران گوشی های هوشمند تبدیل شده است ، فروشگاه App همچنان یکی از بزرگترین چالش های اپل است ، هم از نظر روابط با رقبا و توسعه دهندگان. در یکی دو سال اخیر ، این چالش ها حتی بیشتر آشکار شده اند و اعتبار شرکت را خدشه دار می کنند که در غیر این صورت تا حد زیادی موفق به انتقال تصویری از ایده آل گرایی بالا شده است.

با App Store چه کنیم؟ میشه درست کرد؟ یا اینکه دقیقاً به روشی که اپل در نظر دارد عمل می کند؟

از طریق یک فریبکار ، ناخوشایند

توسعه دهنده Kosta Eleftheriou خالق برنامه ای به نام FlickType است که صفحه کلید QWERTY را به Apple Watch می آورد. در چند هفته گذشته ، الفتریو این کار را انجام داده است در نمایش توییتر خود تعدادی از چالش های فروشگاه App را بیان کرد، از جمله برنامه هایی که بی شرمانه برنامه او را کپی کرده اند (و حتی از مواد تبلیغاتی خودش استفاده کرده اند) ، برنامه های متقلبی که بدون ارائه هیچ گونه عملکردی هزینه اشتراک را دریافت می کنند و پرداخت آسان برای رتبه بندی ها و بررسی های جعلی برای توسعه دهندگان بی پروا آسان است.

رتبه بندی کاذب به ویژه یک مشکل بزرگ است ، زیرا آنها از الگوریتم هایی استفاده می کنند که برنامه ها را در جستجوها و نمودارها نشان می دهد ، و این باعث می شود این برنامه ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. این نه تنها خطر پرداخت پول کاربران برای برنامه های بد را افزایش می دهد ، بلکه توسعه دهندگان قانونی را مجبور می کند تا آنها را در زیر نسخه بردارها و کلاهبردارانی که سیستم بازی می کنند ، دفن کنند. واضح است که تعیین این رتبه بندی ها ، خواه با افزایش تعداد افرادی که سیستم را کنترل می کنند و یا استفاده از برخی مهارت های یادگیری ماشینی آنها برای شناسایی رتبه بندی های نادرست ، باید در اولویت باشد.

در همین حال ، توسعه دهندگانی که می خواهند اکوسیستم برنامه را به جلو سوق دهند ، خود را در تضاد با قوانین اغلب خاردار اپل می بینند ، چه این برنامه ها هستند که تجربه خط فرمان را ارائه می دهند و چه فقط کسانی که نام آنها سو mis تعبیر شده است. در بسیاری از موارد ، این تصمیمات معکوس می شوند ، اما هنگامی که این برنامه ها کج می شوند دو برابر ناامید کننده است ، در حالی که بدون شک بازیگران بد هنوز هم موفق می شوند از آن دور شوند.

kostatweet keleftheriou در توییتر

توییتر ، که چشم توسعه دهنده Kosta Eleftheriou را باز می کند پایان نحوه گسترش کلاهبرداری برنامه در App Store را بررسی می کند.

پلیس اپ استور ، با میلیون ها برنامه خود ، بدون شک یک مبارزه است. حتی یک فرآیند دقیق از زمان به زمان بررسی برنامه ها نیز از بین می رود. اپل اخیراً به The Verge گفته است که در سال 2020 ، “بیش از نیم میلیون حساب توسعه دهنده کلاهبرداری را بسته و بیش از 60 میلیون بررسی کاربر را که به عنوان هرزنامه تلقی می شوند ، حذف کرد.” طبق BBC ، در سال 2020 حدود 28 میلیون حساب توسعه دهنده در فروشگاه وجود داشت و مشخص نیست که چه تعداد حساب توسعه دهنده جعلی ممکن است باقی بماند.

این چالش واقعی است ، اما همچنین لازم به یادآوری است که اپل یک شرکت بسیار سودآور است ، در آخرین فروش خود بیش از 111 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است ربع– دشوار خواهد بود استدلال کنیم که منابع لازم برای بهبود روند را ندارد. سوال اصلی این است که آیا انگیزه ای وجود دارد؟

قرار دادن “سنت” در “مشوق ها”

در اینجا دوگانگی بزرگ پیش می آید. از لحاظ عملکردی دو جنبه مختلف از فروشگاه App در جنگ وجود دارد: تصویر و رشد. در یک دنیای ایده آل ، این دو مورد کاملاً سازگار است: هرچه فروشگاه App بهتر – از نظر کیفیت – عملکرد بهتری داشته باشد.

علی رغم چالش های ذکر شده ، فروشگاه App همچنان یک فیلم پرفروش را تجربه می کند. از یک طرف ، این ممکن است نشان دهد که فروشگاه هنوز عمدتا به روشی که اپل و مصرف کنندگان انتظار دارند کار می کند. این بیشتر به این دلیل است که اکثر افرادی که از فروشگاه استفاده می کنند ، به طور منظم با این مشکلات روبرو نمی شوند – یا حداقل نمی دانند که چنین کاری می کنند.

اما این مسئله نیز وجود دارد که این فیلم بزرگ بدون توجه به منبع اپل به آن پاداش می دهد. به همان روشی که رسانه های اجتماعی مطالب بحث برانگیز را ترک می کنند ، زیرا موفقیت آن بر اساس تعهد است ، حجم برنامه های موجود در فروشگاه همچنان به خوراک این جانور ادامه می دهد که درآمد حاصل از خدمات اپل است.

و ناخوشایندتر ، این برنامه های جعلی که بدون ارائه عملکرد از افراد شارژ می گیرند ، هنوز اپل را با همان 30٪ ای که از برنامه های قانونی کاهش می دهند ، مرتبط می کنند. فرض بر این است که اگر اپل یک برنامه جعلی را بدست آورد ، خرید مشتری را پس می دهد ، اما با توجه به اینکه این کلاهبرداری ها به طور مکرر اتفاق می افتد ، مطمئناً به نظر می رسد باید برای کلاهبرداران میانگین بازی پول کرد. نگاه خیلی خوبی نیست

رفع شد

همه گفته شده ، می توان امید به بهتر بودن داشت. اواخر سال گذشته ، اپل برنامه کسب و کار کوچک را برای App Store معرفی کرد و کمیسیون فروش برنامه را برای شرکت هایی که درآمدشان کمتر از 1 میلیون دلار در یک سال بود ، به 15 درصد کاهش داد. علی رغم برخی انتقادات جزئی ، این اقدام به عنوان اقدامی خوب توسط شرکت مورد استقبال قرار گرفت و باعث امیدواری شد که این شرکت نه تنها گوش می دهد بلکه تغییراتی نیز ایجاد می کند.

از همه مهمتر ، به نظر می رسد که اپل فقط به میزان پول فروشگاه App متمرکز نیست. بله ، موفقیت اپل در انتهای این برنامه با توجه به محدودیت درآمد احتمالاً کم است. اما شرکت میتوانست اگر او بخواهد این هزینه را برای 30٪ برای همه برنامه ها نگه داشته است.

به نظر واضح است که اپل می داند برخی از چالش های روابط عمومی با App Store وجود دارد. در سال 2015 ، مدیر بازاریابی محصولات اپل ، فیل شیلر ، مدیریت فروشگاه App را از همكاری Eddy Cue به عهده گرفت. در حالی که شیلر اخیراً از وظیفه قبلی خود بازنشسته شده است ، فروشگاه همچنان یکی از دو موردی است که وی در کارنامه خود نگه داشته است و این نشان می دهد که اپل همچنان به تصویر خود از نحوه درک بازار اهمیت می دهد. ما امیدواریم که این آگاهی منجر به تغییرات بیشتر شود تا App Store حتی به تحقق هدف اصلی خود یعنی مکانی امن برای یافتن نرم افزارهای عالی برای مردم نزدیک شود.

توجه: وقتی پس از کلیک کردن روی پیوندهای مقالات ما چیزی را خریداری می کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. برای اطلاعات بیشتر خط مشی شرکت ما را بخوانید.




منبع: shogh-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>