تعداد رینگ پیستون به کار رفته در هر موتور به نوع موتور بستگی دارد. لازم به تاکید است که سرعت انجام کار به مقدار دبی سیال ورودی به داخل سیلندر هیدرولیک بستگی دارد. رینگ وایپر که گاه رینگ پاک کن، رینگ ناپیر، یا رینگ فشاری زاپاس نیز نامیده می­شود، دومین رینگ بعد از تاج پیستون است. حتماً تاکنون این سؤال که رینگ پیستون چیست را زیاد از خود پرسیدهاید. این قطعه در واقع در مرکز و قلب موتور قرار دارد و زمانی می توان آن را مشاهده کرد که درب سوپاپ و سر سیلندر باز شده باشد. تفنگ بادی یکی از ابزارهایی است که در مسابقات تیراندازی و همچنین برای شکار مورد استفاده قرار میگیرد و امروزه توجه زیادی را به خود جلب کرده است. پیستون به قطعهای به نام شاتون متصل است که شاتون نیز در انتهای خود به میل لنگ . این مساحت با استفاده از روش محاسبات عددی به نام فرمول ذوزنقه (trapezoid formula) محاسبه شد.

رینگهای فشاری عمل انبساط را به طرف بیرون انجام میدهند. این دو دسته شامل رینگهای فشاری و رینگهای روغنی است. موتورها بر اساس نحوه چیدمان به دو دسته خطی و V شکل تقسیم میشوند. پس از آرایش خطی، معروفترین مدل موتورها در میان خودرو سازان می باشند. ازجمله نتایج تلاشهای مستمر گروه قطعات خودرو عظام است که طی دو دهه گذشته در صنعت خودرو کشور بدان دست یافته است. این قطعه یکی از قطعات موتوری مهم خوردروهایی مانند هیوندای سانتافه، هیوندای توسان و سایر خودروهای تولید شده توسط سایر خودروسازیها است. یکی از قطعات موتوری خودروها رینگ پیستون آن است. بخش فوقانی پیستون که یکی از قسمت های متغیر آن است و با مخلوط هوا و گاز برخورد دارد. کار اصلی عایق کاری را بخش انعطاف پذیر انجام می دهد که به بخش پیستون تبریز فلزی چسبیده است. برای حفظ این فاصله ، پیستون باید دقیقاً ماشین کاری شود و آلیاژی که از آن ساخته شده است دقیقاً مشخص می شود تا انبساط حرارتی را در نظر بگیرد. این فشار معمولا به الاستیسیته مواد سازنده رینگ پیستون، فاصله ازاد رینگ پیستون و تعامل با گازهای احتراق بستگی دارد. طراحی صحیح و مناسب این بخش نسبت به سیلندر و محفظه احتراق در کیفیت اختلاط هوا و سوخت احتراق و در نتیجه قدرت تولید شده در موتور تاثیر دارد.

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم که پیستون دقیقا چه کاری انجام می دهد، باید بگوییم که پیستون انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می کند و در نهایت این حرکت، به چرخها و به صورت حرکت چرخشی منتقل میشود. به این ترتیب کاسه نمد در جای خود قرار می گیرد برای جلوگیری از حرارت زیاد لبه های کاسه نمد باید روغن کاری شود. معایب : انتقال حرارت کم- وزن زیاد- دارا بودن خاصیت شکنندگی. پیستون­هایی که بیضی شکل می­ باشند، هنگامی که در مقابل گرما و حرارت قرار می­ گیرند، به شکل دایره­ای می­ شوند. به طور کلی از این قطعه در سیستم های متحرک شامل حرکات دوار (نوسانی) و رفت برگشتی بهره می گیرند. حرکت دوار: جهت چرخش در این سیستم برای آب بندی بسیار مهم است شفت ممکن است به صورت ساعت گرد و در هر دو جهت چرخش داشته باشد. پیستون دیزل ژنراتور قطعه ای استوانه ای شکل در موتور است، و بر اثر نیروهای حاصله از فرایند احتراق در داخل محفظه سیلندر حرکت رفت و برگشتی انجام می­دهد. رینگ فشاری محفظه احتراق را در مقابل نشتی های حین احتراق عایق بندی می­کند.

بخش پایینی پیستون که با سه حالت بدون برش، با برش سطحی، و با برش کامل طراحی می شود و با شاتون و میل لنگ در ارتباط است. حتی هیچ فردی خارج از نیروی انسانی شرکت، وارد نشده که در این زمینه بیاید برای ما خدماتی ارائه کند. قسمت های اصلی پیستون ها در انواع مختلف تفاوتی ندارند، اما شکل آن ها بسته به نوع موتور، نوع سوخت ، سیلندر ها ، سر سیلندر ها و… تفنگ بادی PCP یکی از پرطرفدارترین انواع تفنگهای بادی است. سال 1362 یکی از سالهای کم مساله و پررونق تولید است که علت آن، وضعیت مناسب ارزی و استراتژی وزارتخانه بود و در واقع این رشد در سایر صنایع به چشم می خورد. محل قرارگیری آنها نیز در شیارهای نزدیک به پیستون پراید hp سر پیستون است. این بخش محل قرار دادن گژن پین است. و عمود بر جهت حرکت پیستون ایجاد شده و محل قرار گیری گژن پین است. در قسمت بالای دامنه طراحی می شوند و محل قرار گرفتن رینگ را فراهم می کنند. محل قرارگیری این رینگ در بالای انگشتی پیستون یا شیار نزدیک به انتها بدنه پیستون است. در اغلب موتورهای اتومبیلها از پیستونهایی استفاده میشود که با آلیاژ آلومینیوم ساخته شدهاند. بررسی ذرات کیک محصول آزمایش سیلندر و پیستون با استفاده از میکروسکوپ نوری و میکروسکوپ الکترونی (SEM) نشان داد که تعداد کمی از آنها دارای ترک سطحی هستند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون طرح جدید پژو لطفا از صفحه ما بخواهید.

ایندکسر