سه جنگ اپل برای تماشای در سال 2021


در اینجا این است که یکی از قابل توجه ترین – و با برخی اقدامات ، با ارزش ترین – شرکت های جهان است: این هدف شیطانی را به پشت شما می کشد. مدت هاست که اپل در پایان حملات رقبا ، مدعیان کوچکتر و دولت قرار دارد و این در سالهای اخیر تغییری نکرده است.

اما در حالی که تقویم های خود را تا سال 2021 ورق می زنیم ، در حال حاضر چندین جنگ در حال انجام است که می تواند تأثیرات چشمگیری در تجارت اپل در کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد. البته ممکن است شرکتی با منابع کافی اپل بتواند بر سر و صدای تصادفی غلبه کند ، اما هر از گاهی طوفانی کامل به شما دست می دهد که دفع آن دشوارتر است.

بیایید نگاهی به این سه جنگ در حال تولید بیندازیم و اینکه چگونه آنها می توانند سال آینده اپل را مجبور به شکستن دریچه های خود کنند.

اپل در برابر فیس بوک

اگر به اخبار فن آوری توجه کرده باشید ، احتمالاً شاهد تهاجم اخیر یکی از رقبای اپل در Big Tech بوده اید. فیس بوک در نظر دارد اقدامات آینده ای را که اپل قصد دارد اجرا کند: شفافیت ردیابی برنامه ها.

همانطور که فیس بوک می خواهد ، این اقدام به طور کامل تبلیغات در اینترنت را از بین می برد ، به ویژه بر مشاغل کوچک ، که عمدتا به تبلیغات متکی هستند تا محصولات خود را به آنجا برسانند. این غول شبکه های اجتماعی تبلیغات تمام صفحه را در وال استریت ژورنال منتشر کرد و در مقام دفاع از همان تجارت کوچک در مقابل استبداد اپل ظاهر شد.

بنابراین شفافیت برای ردیابی برنامه چیست؟ این تقریبا همان چیزی است که روی قلع می گوید. بسیاری از وب سایت ها و برنامه ها با استفاده از شبکه های تبلیغاتی شخص ثالث – مانند مثلا فیس بوک – اطلاعات مربوط به شما را ردیابی می کنند ، بنابراین اطلاعات فعالیت مشتری در شبکه را خلاصه می کنند. سپس از این اطلاعات برای ساختن نمایه های مشتری استفاده می شود و به شبکه های تبلیغاتی امکان می دهد تبلیغات هدفمندتری انجام دهند. اگر تا به حال احساس کرده اید که فقط به یک محصول فکر می کنید و ناگهان آگهی تبلیغاتی برای آن محصول مشاهده کرده اید ، این نوع ردیابی یکی از روش های شرکت های تبلیغاتی است.

اقدام جدید اپل به سادگی به برنامه هایی نیاز دارد من می پرسم اگر مصرف کنندگان با این ردیابی موافقت کنند ، این وضعیت را به جای انکار در حال حاضر ، به یک وضعیت انکار تبدیل می کند. قابل درک است که فیس بوک و سایر شبکه های تبلیغاتی – که از شرایط فعلی درآمد بسیار خوبی کسب می کنند – از این موضوع هیجان زده نیستند ، به این دلیل ساده که بعید است اکثر مردم از این فرصت استفاده کنند. اما موضع اپل این است که این امر به شفافیت و حریم خصوصی مصرف کنندگان مربوط می شود و بحث در این مورد دشوار است. انتظار می رود این تغییر با نسخه آینده iOS 14.4 اعمال شود ، اما جنگ ممکن است تازه آغاز شود.

سیب در مقابل حماسه

App Store امسال و از شلیک هایی که بیش از چند عکس از آن نشات گرفته است ، به یک میدان جنگ جنجالی تبدیل شده است Fortnite. این بازی رایگان بسیار پرطرفدار امسال هنگامی که توسعه دهنده آن ، Epic Games ، تصمیم گرفت اپ استور اپل را به عنوان ضد رقابت و غیرمنصفانه تصاحب کند ، به یک جنجال بزرگ تبدیل شد.

هسته اصلی این مشکل تلاش Epic برای افزودن گزینه پرداخت مستقیم برای خرید ارزهای درون بازی در برنامه iOS خود برای تکمیل تخفیف 30 درصدی اپل است ، اقدامی که به وضوح توسط قوانین اپل ممنوع است. اما وقتی Epic عقب ننشست ، اپل برنامه را از فروشگاه خارج کرد ، که باعث فریاد ناموزون سازنده شد.

فروشگاه بازی های حماسی حماسی

روند ضد انحصاری Apple / Epic برای مه 2021 تنظیم شده است.

در موارد دیگر ، اپل و توسعه دهنده ممکن است توافق کرده و این مشکل را برطرف کنند ، اما Epic به تنهایی یک شرکت بزرگ است و اگرچه در این نبرد اشتباهات روابط عمومی داشته است ، اما اپل را در مکانی قرار می دهد که این شرکت به وضوح آسیب پذیر است. : شیوه های او در فروشگاه App. مدت هاست که اپل استدلال می کند قفل بودن iOS یکی از عناصر اصلی امنیت بی نظیر آن در سیستم عامل است ، اما محدودیت هایی را به همراه دارد که بسیاری از توسعه دهندگان می گویند ناعادلانه و گاهی خودسرانه هستند.

هر دو شرکت قبلاً پیشنهادات قانونی خود را معامله کرده اند ، اما روند رسمی انحصار در ماه مه 2021 تعیین شده است و در صورت پیروزی یا باخت ، این نتیجه می تواند تأثیر مهمی در روابط اپل با توسعه دهندگانی داشته باشد که سیستم عامل آن را هدایت می کنند.

اپل علیه دولت ها

تنها رقبا در کمر اپل نیستند. در سالی که Big Tech تحت نظارت بیشتر دولت قرار گرفته است – به ویژه در ایالات متحده – اپل از توجه قانونگذاران و نهادهای نظارتی دور نمانده است.

در ژوئن سال گذشته ، کمیسیون اروپا تحقیقاتی را درباره App Store و Apple Pay برای اقدامات ضد رقابتی آغاز کرد. تحقیقات App Store به دلیل اتهامات Spotify و غیره باعث شد که آنها ادعا می کنند – مانند پرونده Epic – که اپل از نفوذ خود برای خفه کردن رقابت استفاده می کند. از طرف Apple Pay ، پیشنهاد این است که اپل با رزرو استفاده از تراشه های NFC خود برای سیستم عامل خود ، با سایر برنامه های پرداخت ناعادلانه بازی کند. هیچ مهلتی برای نتیجه گیری از تحقیقات تعیین نشده است ، اما مطمئناً این احتمال وجود دارد که در سال 2021 تحولات بیشتری داشته باشیم.

در همین حال ، در ایالات متحده ، اپل توسط قانون گذاران در مورد حفظ حریم خصوصی و رقابت در فروشگاه App مورد سال قرار گرفته است. تیم کوک مدیرعامل اپل در تابستان به همراه رهبران چندین شرکت فناوری دیگر قبل از کنگره احضار شد ، اگرچه اپل تحقیقات کمی کمتر از فیس بوک و گوگل دریافت کرد. اما این بدان معنا نیست که تعداد بیشتری وجود نخواهد داشت: با یک دولت جدید آماده برای روی کار آمدن ، اپل می تواند خود را در میان بسیاری از همتایان Big Tech خود در محیطی قرار دهد که دولت علاقه بیشتری به تنظیم و تنظیم دارد رفتار قانونگذاری

توجه: وقتی پس از کلیک کردن روی پیوندهای مقالات ما چیزی را خریداری می کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. برای اطلاعات بیشتر خط مشی شرکت ما را بخوانید.


منبع: shogh-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>