عملکرد پیستون خودرو

میله اتصال جهت سیلندر که همین نیرو روی آن عمل می کند به عنوان طرف رانش شناخته می شود و نیز پیستون و نیز دیواره سیلندر در این حوزه‌ در گیر سایش بیشتری می شوند. رینگ چسباندن هنگامی رخ می دهد که رینگ، خواص ارتجاعی خویش را از دست دیتا است، پیستون در باطن سیلندر به سختی حرکت می نماید و روغن به میزان مناسب تقسیم نمی شود. آن گاه دریچه اگزوز گشوده می شود تا سوخت سوزانده شده و دود از سیلندر خارج شود. جور دوم آن ها اصلی یه حلقه فولادی می باشد دارای همین تفاوت که فاقد چاک هست و تاج پیستون به طور برآمده ساخته شده است . دارای فرض این که سیلندرمون رفته تراشکاری، حالا ما میخواهیم بدانیم که تراشکاری عمل خودش را صحیح انجام دیتا یا این که نه؟ اما در صورتی که مقدار همین نشتی ناچیز بوده باشد خودش را بصورت لکه های سیاه کوچک بر بر روی واشر سر سیلندر نشان می دهد . همانطور که می دانید ، نمی قدرت پیستون را طوری ایجاد که خودش را آب بندی کند . جهت افزایش اقتدار تولیدی موتور، تعداد سیلندرها نیز افزایش و بر اساس آرایش و پیرایش و تعداد سیلندرها، تعداد پیستون ها انتخاب می گردد. در برخی از خودروها هم در هر سیلندر از دو سوپاپ محل ورود و دو سوپاپ خروجی به کارگیری می شود که به آن سیلندر ، سیلندر چهار سوپاپه گفته می شود. برای این‌که پیستون گرما را به کار تبدیل کتد، یک فرایند چرخه ای را طی می کند. پیستون به چه صورت عمل می کند؟ مرحله بالای پیستون تاج نامیده می شود. یادتان باشد که روغن نباید به تراز بالای پیستون رسد زیرا باعث ایجاد روغنسوزی خفیف شده که از منیفولد اگزوز دود آبی بیرون شده که به اصطلاح میگویند , خرید پیستون پیکان این خودرو روغنسوزی داره . و همین میزان فی مابین 0.03 میلیمتر تا 0.05 میلیمتر متر است .خب میبینیم که فیلر پنج صدم جا میرود ، ولی فیلر 0.05 میلیمتر نباید جا برود. ضخامت رینگ نخستین : استاندارد آن ۱.۱۵ میلی متر تا ۱.۲۰ میلی متر میباشد. چنانچه از ۶۰ صدم میلی متر بیشتر باشد باعث می شود که روغن از تحت سیلندر به راحتی به بالا نفوذ پیدا کند، و سبب ساز روغن سوزی موتور سیکلت شود. ۱- پیستون های چدنی : این پیستون ها عمده در پیشین ساخته میشدند و اساسی خواص لغزشی خوبتر و انبساط کمتر هستند . در عمده موتور های پر قدرت از پیستون های آهنگری شده استعمال می شود.پیستون های آهنگری شده در مقایسه اهمیت پیستون های ریخته گری متراکم خیس و محکم ترند و در دمای ذیل تری فعالیت مینمایند زیرا گرما را خوبتر انتقال می دهند. همانطور که می دانید خویش پیستون ها نیز از بخش های مختلفی هم تشکیل شده اند که بخش های دارای آن کلمه اند از : تاج پیستون ، دامنه پیستون ، شیار حلقه ها ، ترک گژنپین و جا رینگی . با تضمین خدمات ارائه شده در راستای ارتقا میزان مرغوب بودن تعمیرات خودرو و نیز رضایت مندی مشتریان خویش عملکرد خواهد نمود. سبک بوده و ضمن افزایش شتاب موتور و توان وزنی از ضریب انتقال حرارت لطف هم برخوردار است . معمولا محصول پیستونها از آلیاژ آلومینیوم و یا آلیاژ چدن است که هر یک از این جنسها مزایا و معایبی به همپا دارند؛ آلومینیوم، فراوان سبک بوده و ضریب انتقال حرارتی بالایی داراست که همین جزو مزایای همین قطعه محسوب میشود، اما بها بالای همین متاع یک عدد از معایب آن است. از مزایای آلومینیوم میتوان به سبکی و ضریب انتقال حرارتی بالا اشاره نمود در برعلیه آلومینیوم اهمیت معایبی چون بها بالا و انبساط مضاعف است. به کار گیری از چدن مزایای فراوانی دارااست که برای نمونه می توان به مقاومت بالا در برابر حرارت، بها پایین و انبساط اندک آن اشاره نمود و معایب آنهم مواردی چون وزن دوچندان و انتقال حرارت قلیل است.پیستونها بر شالوده مدل موتور به دودستهی دو زمان و چهارزمانه تقسیم میشوند. چدن خاکستری فلزی می باشد که حساسیت کمی در برابر گرما از خود نشان میدهد. با اعتنا به مقاومت بالای چدن در برابر حرارت، چدنیها در ماشینهای مختص به کار می روند. به این خواسته قطر آن را حدود ۰٫۵ تا ۰٫۷ میلی متر کوچک خیس از قطر دامنه ی پیستون طراحی می کنند. میزان بازبودن دهانه رینگ تقریباً 0/03 میلی متر به ازای هر سانتی متر قطر سیلندر می باشد . پیستون ها به طور معمول از آلیاژ آلومینیوم چدنی ساخته می شوند. همین پیستون ها به استدلال مکانیزم دو زمان بودن زیر بار های بسیار شدید حرارتی و مکانیکی قرار می گیرند و از آلیاژ های ویژه آلومینیومی ساخته می شوند . در صورت ذیل ، شیارهای سوپاپ تولید شده در یک پیستون صاف و یکدست را می بینید.