موتور TU5 بهتر است یا موتور EF7 ؟

پژو 207 در دو تیپ دندهای و گیربکس اتوماتیک اهمیت موتور TU5 یا این که همان پیشرانه مشترک با 206 عرضه گردید. 207 در 2 تیپ دندهای و اتوماتیک ( Al4 ) اصلی پیشرانه مشترک مهم پژو 206، یعنی همان TU5، عرضه شد. در دفترچه راهنمای پژو 206 هاچبک و صندوقدار نوع 1398 (Nov 2019) و همینطور دفترچه راهنمای پژو 206 گونه 1399 (July 2020) نیز روغن موتور مطلوب برای 206 صندوقدار و هاچبک (گیربکس دستی و اتوماتیک) حیاتی ویژگیهای API: SL ، SAE : 10W40 و حجم مطلوب روغن موتور همچون پژو 206 سال 97 میباشد. 206 در دورهای معرفی شد که پژو از لحاظ مالی حال و روز چندان مطلوبی نداشت. برهه زمانی شکوفایی صنعت فرانسه آن گاه از نزاع جهانی دوم آغاز و پژو اصلی خودروسازان اکثری در سراسر دنیا وارد معامله شد. پژو، خودروسازی که اولیه خودروی خود که خودروی ابتدایی ( سهچرخ ) بود، را در سال ۱۸۸۹عرضه نمود، هم اکنون به عنوان یک عدد از بزرگترین خودروسازان دنیا شناخته میشود. هم اکنون هم خیلی از کسانی که قصد تقویت ماشین های خانواده ۲۰۶ را دارا‌هستند سراغ ECU 7.4.4 میروند و ۷.۴.۵ را کنار می گذارند. برخلاف خودروی پراید که در ارتفاع سه ده سال عمر خویش شاخصهای متفاوتی برای روغن موتور مطلوب مدلهای پراید سفارش شده بود و هر پرایدی روغن موتور مختص خود را داشت، خوشبختانه اهمیت وجود تیپهای گوناگون پژو 206 و پژو 207i با اشکال متفاوت از پیشرانهها همچون TU3 و TU5 روغن موتور مطلوب خانواده 206 مهم ویژگیهای یکسانی میباشد. ایران خودرو پژو 206 را در6 تیپ مختلف دارای عناوین پژو 206 تیپ 1، تیپ 2، تیپ 3، تیپ 4، تیپ 5 و پژو 206 تیپ 6 تولید نموده هست که همین شش تیپ از حیث مشخصات فنی و امکانات رفاهی تفاوتهایی اهمیت نیز دارند. 206 به تیتر پایانی تیر پژو در سال 1998 رونمایی شد؛ هاچبک فوقالعادهای که به طرزی وحشتناک از سوی بازارهای جهانی کلیدی استقبال روبهرو شد؛ همین دستور سبب ساز گردید 206 به جهت پژو ناجی شود. همینطور مانیتور لمسی، غربیلک فرمان نو با دکمههای در اختیار گرفتن سیستم صوتی و کروز کنترل، دیلایت، دوربین و سنسور عقب از گزاره امکانات بیشتر شده به 207 نو هستند. همونطور که گفته شد، آب نامرغوب می تونه منجر تشکیل لجن در سیستم خنک کننده بشه و مشکلات عدیده ای رو به دنبال داشته باشه. در گزینه بعدی هنگامی اتومبیل سرد میباشد و آغاز به گرم شدن میکنه و درجا فعالیت میکنه و آمپر دمای ۸۹ یا ۹۱ (بسته به ترموستات شما) رو نشون میده… همین خودرو در سال 82 به ایجاد رسید و زیاد هم مورد توجه نهاد های مدنی قرار گرفت. دوستانی که ۲۰۶ اونها عمده از سه سال فعالیت کرده، مراقب باشن که به هیچ وجه از ضد یخ های به اصطلاح اسیدی به کار گیری نکنن! میتونید از ضد یخ پارس دارای قوطی فلزی به کارگیری کنید و اکیدا توصیه میشه اگر در منطقه فراوان سردسیری زندگی نمیکنید، یه لیتر ضد یخ بخش اعظم به آب رادیاتور بیش تر نکنید! بهترین و مناسبترین آب برای رادیاتور ۲۰۶ ، مخلوط آب مقطر کلیدی ضد یخ هست. به جهت این نهایتاً جانشین آن در اواخر ده سال نود کلیدی کد 206 معرفی شد. در ساخت پژو 206 در سراسر جهان از 13 مدل پیشرانه به عنوان قلب تپنده ماشین در حجمهای 1 لیتری، 1.1 لیتری، 1.4 لیتری، 1.6 لیتری، 1.9 لیتری و 2 لیتری بنزینی و دیزلی استفاده شده میباشد که هر یک از همین پیشرانهها نیز کد و اسم متمایز را دارا هستند. موتور TU5 حیاتی حجم 1587 سی سی ساخت شده است.ابتدا در دو جور 8 و 16 سوپاپ در دسترس بود اما از همین فی مابین صرفا مورد 16 سوپاپ اهمیت توان 109 اسب بخار باقی باقی‌مانده است، در صورتی که چه نوع اسپورت همین موتور نیز دارای قدرت 122 اسب بخار به سیتروئن C2 VTS توان بالاتری را می داد. هر تعدادی در اتومبیل های متعدد دیگری نیز ز در سراسر جهان شاهد همین موتور قلیل استهلاک و پر شتاب هستیم، البته او‌لین خودروی کشور ایران که مجهز به همین موتور بود، محبوب ترین ماشین نزد جوانان به این معنی که همان پژو ۲۰۶ بود. شفیعی ادامه داد: در گونه های دوگانه سوز به علت فعالیت کرد موتور اهمیت دو مدل سوخت و دو جور انفجار در سیلندر موتورها زود از تهیه خارج می شود و البته فیلر آن ها هم زودتر به نیز می خورد. چرا ترموستات ها خراب میشوند؟ این مزیت میتواند ویژگی مهمی به جهت مصرف کنندگان تلقی شود چرا که مشکل بزرگی از آن ها را در مقایسه حیاتی محصولات پیشین برطرف کرده است. به شکل کلی می توان گفت که پژو پارس اهمیت اعتنا به بها و امکاناتی که دارد میتواند نمره قابل قبولی را در بازار خودرو به دست آوردن کند. اما ناگفته نماند که در ردیف عقب این خودرو، فضای قابل قبولی به جهت سر سرنشینان بلندقد وجود نداشته و این موضوع میتواند در سفرهای طولانی برای اینگونه اشخاص زیاد آزاردهنده باشد. تشخیص عیب واشر سر سیلندر کار معمولی ای وجود ندارد و می بایست توسط افراد اهل رشته تحلیل شود ولی علائم شایع آن سفت شدن بیش از حد شیلنگهای رادیاتور هنگام گرم بودن موتور (در حدی که حیاتی دست نتوانید آنان را فشار دهید)، کم کردن مداوم آب رادیاتور، چرب شدن و یا قهوه ای شدن آب منبع، بد فعالیت کردن موتور زمان شروع نخستین صبح و شنیدن صدایی مثل باز نمودن در نوشابه زمان باز نمودن در رادیاتور (پس از تحت اومدن آمپر آب)، جوش زدن و سریز شدن آب از منشا در زمان گاز دادن هست که نشان از وجود کمپرس موتور در درون سیستم خنک کننده است. چنانچه از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در گزینه موتور tu5 پیچ هواگیری رادیاتور پژو پارس tu5 لطفا از برگه ما بخواهید.