چهار درس از نتایج ثبت شده اپل در سه ماهه اول سال 2021


همه ما آمدن او را دیدیم. با وجود همه گیر جهانی و ناآرامی های اقتصادی و سیاسی ، ماشین خستگی ناپذیر اپل همچنان دفع خواهد کرد. به طور سنتی ، سه ماه آخر سال تقویمی بهترین زمان برای اپل بوده است و اپل در سه ماهه اخیر رشد کرده است. اگر شرط ببندید که اولین سه ماهه مالی شرکت در سال 2021 (پوشش فصل تعطیلات سال 2020) یک رکورد تمام وقت خواهد بود – خوب ، شما پیروز می شوید ، اما فقط یک شلیک خطراتی را به همراه خواهد داشت.

همه گروه ها و مناطق محصولات در حال افزایش بودند. این یک تور واقعی از فلشهای رو به بالا بود. و با این وجود ، در میان خجالت مداوم مدیر عامل شرکت اپل ، تیم کوک از اینکه اپل همچنان به تولید و سودهای کلان خود ادامه می دهد در زمانی که بسیاری از جهان دچار آشفتگی است ، مواردی وجود داشت (مانند تقریباً همیشه!) و برخی از چیزهای جالب که می توانیم استخراج کنیم تجارت اپل در میان افشاگری های مالی و رویکرد متوسط ​​نسبت به تحلیل گران مالی کنار رفته است. در اینجا تعداد کمی از آنها هستند.

آیفون پرو محبوب است

iphone rev q1 21 جیسون اسنل

مدیران اپل با تمجید از آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس اظهار داشتند “علاقه بسیار زیادی” از سوی مصرف کنندگان وجود دارد که منجر به محدودیت در عرضه این مدل ها شده و به افزایش متوسط ​​قیمت فروش آیفون کمک می کند. (چقدر؟ ما نمی دانیم ، زیرا اپل دیگر فروش دقیق سهام را فاش نمی کند ، اما مدیر مالی لوکا مائستری گفت که هم فروش سهام و هم ASP طی سه ماهه رشد کرده است.)

اخیراً طرفداران آیفون 12 مینی (و من هم یکی از آنها هستم!) با گزارشی که اپل انتظارات فروش خود را برای این مدل کوچکتر کاهش می دهد ، نگران شدند. در آن زمان تصور این بود که آیفون 12 احتمالاً هر دو مدل Pro و Pro Max را انجام داده است ، اما اپل قطعاً این کار را انجام داده است. نه آیفون 12 را روز چهارشنبه در تعریف خود بگنجانید.

جالب است ، اما بیایید همه گیر بیفتیم: اولین افرادی که برای خرید آیفون جدید عجله می کنند احتمالاً با انگیزه ترین خریداران آیفون خواهند بود و این خریداران احتمالاً هزینه های زیادی را صرف خرید مدل های سطح بالا می کنند. کاملاً ممکن است که 12 و 12 mini در طول سال به یک قسمت عمده از ترکیبات آیفون تبدیل شوند. می دانید ، مردم عادی در بهار و تابستان آیفون می خرند.

انتقام “مقایسه دشوار”

سه ماهه گذشته ، اپل هشدار داد که فروش آیفون نسبت به آنچه در واقع بود ، به نظر می رسد ، زیرا مدل های آیفون 2020 بسیار دیرتر از سال 2019 به فروش رسیده است. در نتیجه ، نتایج سه ماهه 2019 اپل شامل فروش زودهنگام در آیفون است و نتایج سال 2020 اینگونه نیست. این همان چیزی است که آنها “مقایسه دشوار” در بازی مدیریت انتظارات مالی می نامند.

اما یک مقایسه دشوار اغلب آسان می شود. نتایج منتشر شده در روز چهارشنبه شامل جهش اولیه در فروش آیفون است که در سال 2019 اتفاق افتاده و رفته است و رشد فروش آیفون اندکی رشد کرده است.

هنوز نگران نباشید – مقایسه های سنگین تری در راه است. Maestri هشدار داد که در حالی که این شرکت انتظار دارد در فروش خود در سال 2021 به مدل های فصلی معمولی بازگردد ، هنوز مناطق مختلفی وجود دارد که احتمالاً مورد حمله قرار می گیرند. آنها دو موتور بزرگ رشد اپل در چند سال گذشته ، خطوط خدمات و پوشیدنی هستند.

برای شنیدن گفتن Maestri ، این سرویسها از این واقعیت که در روزهای ابتدایی COVID در سال گذشته بسیاری از جهان مسدود شده بود ، بسیار بهره مند شدند – و احتمالاً امسال هم نخواهد بود. خط Wearables همچنین از تقاضای طولانی مدت AirPods در این زمان در سال گذشته استفاده کرد ، در حالی که امسال اپل انتظار دارد که عادی تر باشد. این را برای اواخر ماه آوریل ارسال کنید ، هنگامی که ما احتمالاً دوباره به اینجا خواهیم آمد ، و توضیح می دهیم که چرا خدمات و پوشیدنی ها نرم به نظر می رسند. همه چیز در مقایسه است.

اپل دوباره به چین برگشته است

چین q1 21 جیسون اسنل

مشاغل اپل در چین طی چند سال گذشته ضعیف بوده است ، اما در سه ماهه آخر سال 57٪ افزایش درآمد نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته داشته است. این بزرگترین سه ماهه رشد سالانه در چین طی پنج سال گذشته است.

مدیران اپل می گویند که افتتاح گسترده چین ، از جمله فروشگاه های خرده فروشی اپل ، کمک زیادی کرده است – اگرچه برخی از بازارهای چین عقب نشینی کرده اند ، با ظهور مجدد ویروس ها منجر به بسته شدن برخی از آنها می شود.

هنگامی که اپل در چین وضعیت خوبی دارد ، به نظر می رسد رایج ترین واکنش این است که تصور کنیم توسط آیفون کنترل می شود. و بله ، آیفون در چین بسیار خوب عمل کرد. کوک گفت که هر دو سوئیچ و به روزرسانی فروش آیفون را افزایش داده اند ، بخشی از آن نیز به کمک شبکه 5G کشور است که تقاضا برای آیفون های مجهز به 5G را کاهش داده است. (کوک به این واقعیت اشاره نکرد که آیفون 12 از نظر بصری با نمونه های قبلی خود متفاوت است ، اما در گذشته ، هر بار که اپل ظاهر آیفون را تغییر می داد ، فروش آیفون چینی عملکرد خوبی داشت).

اما فقط آیفون نبود! “ما نمی توانستیم خودمان را در نمایشی مثل او ارائه دهیم [in China] فقط با آیفون ، “کوک گفت ، با اشاره به فروش iPad که” بسیار بالاتر از متوسط ​​شرکت “در بازارهای دیگر و بالاتر از متوسط ​​عملکرد در Mac و Wearables است.

کوک گفت: “اگر واقعاً به آن نگاه کنید ، ما واقعاً خوب عمل کردیم.”

فضای زیادی برای رشد وجود دارد

اپل آنقدر بزرگ ، سودآور شده است که به راحتی می توان به نتایج شرکت نگاه کرد و تصور کرد که فضای رشد کافی نیست. همانطور که کوک و مائستری بارها به آن اشاره کرده اند ، این اشتباه خواهد بود. (این یک گربه برای دنیای سرمایه گذاری است ، که بیش از هر چیز دیگری ظهور می کند.)

“من هنوز فکر می کنم که ما در مراحل اولیه هستیم [wearables]کوک گفت. “اگر به سهم ما از برخی دیگر از محصولات نگاه کنید … متوجه خواهید شد که تعداد سهام برای گسترش سهم بازار حاشیه زیادی دارد. و این به ویژه در برخی از بازارهای نوظهور صادق است ، جایی که ما به آنچه انجام داده ایم افتخار می کنیم ، اما فضای بسیار بیشتری در این بازارها وجود دارد. “

کوک هند را به عنوان یک مثال مشخص مطرح کرد. در سه ماهه آخر ، اپل در هند نسبت به سه ماهه یک سال قبل تجارت خود را دو برابر کرد. وی گفت: “اما سطح مطلق تجارت ما در آنجا نسبت به اندازه فرصت هنوز بسیار پایین است.” “و شما می توانید این کار را انجام دهید و به جهان سفر کنید و بازارهای دیگری را پیدا کنید که مشابه آن هستند.” او نامی از این بازارها نمی برد ، اما تأیید کرد که چندین منطقه دیگر وجود دارد که سهم بازار اپل “کمتر از آنچه ما می خواهیم” است.

کوک همچنین به رشد بازارهای شرکت ها اشاره می کند ، که “تلاشی چند ساله” است که “کاملاً قدرت پیدا کرد”.

بازاری وجود دارد که به لطف انتقال اپل به سیلیکون ، سهم بازار اپل در آن بسیار کم است و فضای زیادی برای رشد وجود دارد. کوک گفت: “تراشه M1 مسیر جدید رشد را به ما می دهد که در گذشته نداشته ایم.” “البته ، سهم ما از Mac برای بازار رایانه های شخصی کاملاً کم است. بنابراین ، فضای زیادی در آنجا وجود دارد. “

در حال رشد مشاغلی هستید که از قبل به اندازه اپل داغ باشد؟ این همان چیزی است که شما می توانید آن را یک مقایسه دشوار بنامید. اما اپل نشانه هایی از عقب نشینی از چالش بهبود ضبط های خود را نشان داده است.

توجه: وقتی پس از کلیک کردن روی پیوندهای مقالات ما چیزی را خریداری می کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. برای اطلاعات بیشتر خط مشی شرکت ما را مطالعه کنید.


منبع: shogh-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>