[ad_1]

این کار به همان اندازه معکوس فصول است. اپل محصول جدیدی را معرفی کرد و سپس شکایات مبنی بر گران بودن آن آغاز شد.

اکنون اولین نفری خواهم بود که اعتراف می کنم فروش یک هدفون به قیمت 549 دلار ناچیز به نظر می رسد. آیا این کار می کند؟ این باید مشخص شود – و اپل گاهی اوقات قیمت های خود را اشتباه ارزیابی می کند ، همانطور که در مورد HomePod اصلی اتفاق افتاد.

اما به طور کلی ، شما نباید تعجب کنید که اپل محصولی را با قیمت بالایی می فروشد. استراتژی قیمت گذاری اپل از کالایی به کالای دیگر و سال به سال تغییر می کند ، اما ارزش این را دارد که برخی از قوانین اساسی قیمت گذاری اپل را بخاطر بسپارید.

به دنبال معاملات عالی در جای دیگر باشید

قانون 1: اپل هرگز در قیمت های پایین در یک گروه پیشرو نخواهد بود. در حالی که منتقدان این شرکت ادعا می كنند كه محصولات آن بی نهایت گران قیمت هستند ، اما دقیق تر این است كه بگوییم اپل علاقه ای به ساخت محصولات با تخفیف برای رقابت با سطح پایین هر بازار ندارد.

آیا اپل می تواند یک لپ تاپ مک با قیمت 499 دلار یا یک آیپد با قیمت 199 دلار بسازد؟ مطمئن. اما بیشتر به فکر تولید محصولاتی است که به حفظ هویت برند اپل به عنوان سازنده محصولات با کیفیت و برتر ممتاز کمک می کند. تصور یک مک بوک ارزان قیمت پلاستیکی دشوار است – و گرچه اپل برای انتشار آن مورد تشویق قرار می گیرد ، آیا واقعاً به نفع ته اپل است؟ و چقدر تصویر خود را تضعیف می کنید؟

اپل به عنوان یک برند مصرف کننده می خواهد کمی بیشتر بپردازد و در ازای آن چیز بهتری به دست آورد. اپل از پایین بازار شروع نمی کند. اگر یک لپ تاپ برای Mac می خواهید ، باید 999 دلار برای تهیه MacBook Air هزینه کنید – و یک کامپیوتر واقعا خوب برای پول خود خواهید داشت! این وعده برند اپل است.

همیشه انتظار قیمت بالاتر ، دو برابر داشته باشید

قانون 2: هر آنچه می خواهید برای شایعات مربوط به محصول جدید اپل بپردازید ، بیش از این خواهد بود. به همین دلیل اپل تمام پول را در اختیار دارد. مشتری های خود را با کالاهایی بسیار وسوسه انگیز فریب می دهد که آنها را متقاعد می کند بیشتر از آنچه می خواهند هزینه کنند.

به عنوان شخصی که سه دهه است محصولات اپل را خریداری کرده و بیش از دو سال است که در مورد اپل نوشته است ، نحوه برخورد من با این روش است:

  • محصولی را تصور کنید که فکر می کنید اپل آن را اعلام خواهد کرد. شما آن را می خواهید ، نه؟ البته که انجامش میدی.

  • حالا تصور کنید هزینه شما چقدر است. نه آنچه شما هستید خواستن هزینه کردن ، اما به نظر شما واقعا چه هزینه ای خواهد داشت.

  • حالا قیمت را بالا ببرید. این دردناک است ، اما شما فکر می کنید احتمالاً حتی با این قیمت آن را خریداری خواهید کرد.

  • حالا 50 یا 100 دلار بیشتر اضافه کنید. این قیمتی است که اپل از آن دریافت خواهد کرد. و شما این کار را خواهید کرد شاید آن را پس از بحث های داخلی زیاد خریداری کرد.

استفاده از این استراتژی در هر زمان ممکن بدان معناست که شما به ندرت از آنچه اپل می گوید ناامید خواهید شد – و هر از گاهی تعجب خواهید کرد که اپل در واقع ارزش چیزی کمتر از حد انتظار را دارد!

امروز قیمت قیمت نیست

قانون 3: صبور باشید و به دنبال معاملات باشید.

برای مدت زمان طولانی ، قیمت های اپل ثابت بود. هر کالایی که کالایی در فروشگاه های خودش بفروشد ، همان قیمتی است که شما در همه جا پرداخت کرده اید. به استثنای برخی از فروش ها برای پاک کردن محصولات قدیمی از کانال برای ایجاد فضای جدید ، به ندرت فروش یا تخفیف صورت می گرفت.

این چند سال است که درست نیست. به نظر می رسد اپل امروز استراتژی متفاوتی را دنبال می کند ، قیمت محصولات آنها کمی بالاتر است تا فضای فروش ، معاملات و دیگر اقدامات بازاریابی فراهم شود.

من اولین بار این موضوع را متوجه شدم که اپل Retina MacBook Air را در سال 2018 با قیمت 1099 دلار معرفی کرد. همه ما امیدوار بودیم که با قیمت 999 دلار به قیمت “سنتی” MacBook Air برسد ، اما همانطور که تد لاسو به ما یاد داد ، امید شما را می کشد. 1099 دلار بود. اوه نه ، من نتوانستم از قوانین خودم پیروی کنم!

m1 macs nov2020 سیب

قیمت محصول جدید اپل را دوست ندارید؟ به توزیع کنندگان شخص ثالث نگاه کنید. آنها می توانند قیمت های پایین تری را ارائه دهند. حتی M1 Mac جدید را می توان با تخفیف پیدا کرد.

اما نکته جالب در مورد این MacBook Air: خیلی زود پس از معرفی آن ، اغلب توسط توزیع کنندگان آنلاین مختلف با قیمت 999 دلار ارائه می شد. من موفق شدم ظرف چند ماه دو مورد از آنها را بخرم ، یکی از طریق آمازون و دیگری از طریق معاملات آنلاین ، برای این کاهش قیمت قیمت 1099 دلار برای افرادی بود که نمی خواستند خرید هوشمند انجام دهند و معامله خوبی پیدا کنند.

این هنوز اتفاق می افتد. من اخیراً در توییتر برخی از M1 Mac ها سر و صدا دیدم قبلا، پیش از این تخفیف برای بازرگانان آنلاین مختلف. وحشت! آیا این نشانه کندی فروش M1 بود؟ احتمالا نه. اپل امروز کارهای مشابهی انجام می دهد. این عجیب است ، خصوصاً برای آن دسته از ما که به یاد می آوریم قیمت اپل بسیار سخت است اما این روشی است که دارد. اکنون معاملات انجام شده است.

در اینجا قدرت مارک ها وجود دارد

بنابراین … آن هدفون 549 دلاری. آیا آنها بیش از حد بزرگ شده اند؟ من می گویم که تنها پاسخ مهم توسط بازار ارائه می شود: اگر مردم آنها را بخرند ، قیمت آنها مناسب است. (و اگر آنها به طور ناگهانی در آمازون با قیمت 475 دلار برای فروش حاضر شوند و همه برای خرید آنها هجوم بیاورند ، استراتژی بازاریابی اپل جواب می دهد!) اگر فروش به زیر پیش بینی های اپل ختم شود ، قیمت اشتباه است.

قیمت گذاری محصولات مسابقه ای برای محبوبیت نیست. بله ، اگر ایده گوشی های مارک اپل را دوست داشتید ، اما نمی توانید تصور کنید یک جفت با قیمت 549 دلار بخرید ، ناامید خواهید شد. (من هنوز هم ناامید شده ام که اپل یک صفحه نمایش مستقل 5K تولید نمی کند و در عوض فقط این Pro Display XDR بسیار گران را به فروش می رساند.) این نیز بخشی از قدرت مارک ها است: اگر محصولی را تولید کنند که شما نمی خواهید یا نمی خواهید ، آنها را ناامید کنند. شما توانایی پرداخت هزینه را دارید.

اگر از یک محصول اپل که وسوسه انگیز به نظر می رسد اما خون شما بیش از حد غنی است ناامید شده اید ، توصیه من این است: قلب خود را سخت کنید ، به دنبال معاملات باشید و منتظر آن باشید. اگر قیمت واقعاً خیلی زیاد باشد ، اپل خود را تنظیم می کند.

اما خرید محصولات اپل همیشه گران خواهد بود. من فکر نمی کنم که هرگز تغییر کند.

توجه: وقتی پس از کلیک کردن روی پیوندهای مقالات ما چیزی را خریداری می کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. برای اطلاعات بیشتر خط مشی شرکت ما را بخوانید.

[ad_2]

منبع: shogh-khabar.ir