چگونه اپل همچنان مشتری جدید جذب می کند


هرچه چیزها بیشتر تغییر کنند ، بیشتر چیزها ثابت می مانند. در چند سال گذشته ، کمیک داونزبری برای روزهای کاری خود در تکرار است. این مجموعه هفته گذشته ، که از سال 1995 مورد استقبال قرار گرفت ، به زمان انتشار ویندوز 95 برمی گردد ، که در آن یکی از قهرمانان این نوار به برتری Macintosh اپل اشاره کرد ، اما با واقعیت تسلط بر پلت فرم مایکروسافت

با گذشت بیش از یک ربع قرن ، اپل به یکی از با ارزش ترین و جامع ترین شرکت های جهان تبدیل شده است ، اما برخی از موارد به وضوح تغییر چندانی نکرده اند. تیم کوک مدیر عامل شرکت در آخرین تماس مالی سه ماهه شرکت گفت: “… ما واقعاً سهم قابل توجهی از هیچ بازار را نداریم.” کوک به طور خاص در مورد آیفون صحبت می کند که در مقایسه با اندروید در بازار گوشی های هوشمند اقلیت است ، اما در مورد Mac نیز می توان همین را گفت. با این وجود این شرکت همیشه حضور عظیم خود را حفظ کرده است ، حتی وقتی در اقلیت باشد.

کوک همچنان این فرصت را برای اپل می داند. وقتی بیشتر افراد در بازار هنوز مشتری شما نیستند ، به این معنی است که هنوز هم هستند بالقوه مشتری ها و به نظر می رسد این نظریه توسط اعداد پشتیبانی می شود؛ سالهاست که اپل گفته است که تقریبا نیمی از خریداران مک یا آیپد یک چهارم تازه وارد این محصول هستند.

اما حتی با وجود چنین بازار بالقوه بزرگی ، چگونه افرادی را که هنوز جهشی برای عبور از آن نگذاشته اند متقاعد کنید؟

آب یخ در جهنم

حتی برای کسانی که دستگاه های اپل ندارند ، فرار از دسترس اکوسیستم اپل دشوارتر می شود. با پایگاه نصب فعال 1.65 میلیارد دستگاه ، حداقل این احتمال وجود دارد کسی شما می دانید که یک آیفون وجود دارد ، به ویژه در بازارهای مستقر این شرکت.

از همه مهمتر ، با فشار اپل در سال های اخیر ، مکان های بیشتری وجود دارد که این شرکت از منطقه راحتی خود فراتر رفته و نام تجاری اپل را به سیستم عامل های دیگر آورده است. به عنوان مثال ، هنگامی که اپل موسیقی را در سال 2015 منتشر کرد ، اپل این کار را نه تنها در دستگاه های شخصی خود ، بلکه در اندروید نیز انجام داد. اخیراً ، این شرکت با تولیدکنندگان تلویزیون های هوشمند ، کنسول های بازی و تلویزیون های رقیب برای ارائه اپل تی وی + همکاری کرده است و به درستی اعتقاد دارد که نه تنها باید برای مشتریان فعلی اپل جذاب باشد.

مدت هاست که اپل در ویندوز حضور دارد. ابتدا با iTunes در دوره iPod و بعداً با iCloud برای ویندوز. این همه بخشی از استیو جابز استراتژی “لیوان یخ در جهنم” است – به مردم نشان می دهد زندگی در آن طرف حصار چگونه می تواند باشد. و اپل همچنان در حال گسترش است زیرا شایعات اخیر نشان می دهد مدیر رمز عبور محبوب iCloud Keychain ، که قبلاً منحصر به دستگاه های خود اپل بود ، ممکن است به زودی با استفاده از پسوند Chrome به سیستم عامل مایکروسافت منتقل شود.

گوشت گاو کجاست؟

به محض ورود قلاب ، اپل همان کاری را انجام می دهد که هر شرکت خوبی انجام می دهد: در این رقابت شرکت می کند. اما جایی که اپل همیشه معقول بوده اولویت دادن به آن است تجربه* فناوری برخی از مبدل ها را می توانید با صحبت در مورد مشخصات کمی مانند حافظه و سرعت پردازنده بدست آورید ، اما اپل متوجه شد که با تأکید بر کیفیت ، مسافت پیموده شده بیشتری را بدست خواهید آورد: طراحی خوب. محرمانه بودن

روز حریم خصوصی سیب سیب

اپل حریم خصوصی را یک نکته مهم در فروش می داند.

این تمایزها در مکانهایی قرار دارند که رقابت اپل به طور سنتی جای خود را به آنها داده است. محرمانه بودن یک مثال خوب است ، زیرا چندین بزرگترین رقبای شرکت در سالهای اخیر تجارت خود را بر اساس تبلیغات انجام داده اند و مصرف کنندگان در حال درک این موضوع هستند که چقدر جمع آوری چنین داده هایی مهاجم ، مخرب و به طور بالقوه مخرب است. (پیام این است که ، صادقانه بگویم ، اپل نقش زیادی در تبلیغ داشته است.)

این در مورد بازسازی داستان است و این منطقی است ، زیرا بازار گوشی های هوشمند دیگر یک بازار لوکس نیست. به کالایی نزدیکتر است. اپل مانند یک شرکت اتومبیل نرمی سفر خود و راحتی دارندگان لیوان را تبلیغ می کند ، نه اینکه چند اسب زیر کاپوت باشد.

سس مخفی

همه اینها معنایی ندارد مگر اینکه اپل واقعاً بتواند به ادعاهای خود پاسخ دهد و این جایی است که مزیت رقابتی این شرکت واقعاً نقش دارد. در طی تماس مالی هفته گذشته ، یک تحلیلگر پرسید که چگونه اپل تصمیم به ورود به بازار جدید گرفته است ، و یک چیزی که تیم کوک به آن اشاره کرد یافتن مقوله ای است که در آن تجربه آن در سخت افزار ، نرم افزار ، خدمات و از همه مهمتر ، اتصال مشابه – می تواند یک تفاوت ایجاد کن. (من همچنین می توانم فروشگاه های خرده فروشی اپل را به عنوان یک عامل مهم در ایجاد یک محیط جذاب و با دقت کنترل شده برای ارائه این محصولات ، اگر در این برهه از زمان نیست ، اضافه کنم.)

این وحدت هدف نوید بزرگ اکوسیستم اپل است ، و گرچه این وعده ای نیست که شرکت همیشه به آن عمل می کند ، همراه با این قطره ها و قطرات آب یخ و داستان اصلاح شده ایجاد شده توسط اپل ، این یک استراتژی است که برای جذب اپل مفید است جریان مداوم مشتریان جدید. به هر حال ، شما واقعاً نمی توانید با شرکتی بحث کنید که فقط در مدت سه ماه می تواند 100 میلیارد دلار سرمایه جمع کند.

توجه: وقتی پس از کلیک کردن روی پیوندهای مقالات ما چیزی را خریداری می کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. برای اطلاعات بیشتر خط مشی شرکت ما را بخوانید.


منبع: shogh-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>