8 غذایی که برای سلامتی بهتر باید دور ریخت

 

انتخاب های سالم در مورد غذا می تواند سخت باشد. غذاهای ناسالم زیادی وجود دارد که تشخیص اینکه کدام یک برای شما مضر است دشوار است. در ادامه بخوانید تا با 8 غذای چرب آشنا شوید که باید فوراً آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید! این غذاها سرشار از چربی ها و کلسترول ناسالم هستند و می توانند به سلامت شما آسیب جدی وارد کنند. بنابراین اگر به دنبال سلامتی خود هستید، همین حالا این 8 غذای چرب را کنار بگذارید!

شماره 1: غذاهای سرخ شده

به گزارش از مجله خبری فارسی کلاب: غذاهای سرخ شده سرشار از چربی ها و کالری های ناسالم هستند. آنها همچنین برای سلامت قلب شما وحشتناک هستند و می توانند سطح کلسترول شما را افزایش دهند. غذاهای سرخ شده شامل همه چیز است، از سیب زمینی سرخ کرده و انگشت مرغ گرفته تا حلقه های پیاز و چوب موزارلا. شما هنوز هم می توانید گاهی اوقات از این غذاها لذت ببرید، اما آنها را به عنوان بخشی منظم از رژیم غذایی خود قرار ندهید. روش دیگر این است که آنها را در فر یا با استفاده از سرخ کن هوا بپزید.

شماره 2: گوشت های فرآوری شده

گوشت های فرآوری شده مملو از چربی های ناسالم، سدیم و مواد نگهدارنده هستند. آنها همچنین عامل اصلی بیماری قلبی و سرطان هستند. گوشت های فرآوری شده شامل بیکن، سوسیس، ژامبون، گوشت اغذیه فروشی و بولونیا است. اگر نمی توانید بدون این غذاها زندگی کنید، به دنبال مارک هایی باشید که چربی و سدیم کمتری دارند.

حتما بخوانید:
بهترین کیف ، شارژر و لوازم جانبی MagSafe برای آیفون 12

شماره 3: بستنی

بستنی با وجود طراوت در روزهای گرم تابستان، یکی از ناسالم ترین دسرهایی است که می توانید بخورید. سرشار از قند، کالری و چربی است. اگر به دنبال جایگزین سالم تری هستید، ماست یخ زده یا شربت را امتحان کنید. این گزینه ها کالری و چربی کمتری دارند و ماست یخ زده نیز مملو از پروبیوتیک است.

شماره 4: کوکی ها

مانند بستنی، کوکی ها نیز دسر دیگری هستند که سرشار از قند، کالری و چربی است. اگر عاشق کوکی هستید، سعی کنید مارک هایی را پیدا کنید که با مواد سالمی مانند آرد گندم کامل و جو تهیه می شوند. همچنین لازم به ذکر است که انواع خاصی از کوکی ها مانند کلوچه های نان کوتاه و کراکر گراهام در واقع نسبتاً سالم هستند – فقط از انواع شیرین تر خودداری کنید.

شماره 5: چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی یکی از بدترین متخلفان در مورد میان وعده های ناسالم است. آنها با وجود خوشمزه بودن سرشار از چربی، کالری و سدیم هستند. از آنجایی که آنها با سیب زمینی سرخ شده درست می شوند، برای سلامت قلب شما نیز وحشتناک هستند. اگر به دنبال جایگزین سالم تری برای چیپس سیب زمینی هستید، چیپس پخته شده یا چیپس سبزیجات را امتحان کنید. چیپس پخته شده چربی و کالری کمتری دارد و چیپس سبزیجات دارای مواد مغذی بیشتری است و همچنین برای قلب شما بسیار بهتر است.

شماره 6: پنیر

از پارمزان گرفته تا چدار، پنیر سرشار از چربی اشباع شده و کلسترول است و به همین دلیل است که باید از بین برود! اگر به دنبال حذف آن از رژیم غذایی خود هستید، در عوض آن را با پنیر گیاهی جایگزین کنید. در حال حاضر انواع زیادی از پنیرهای گیاهی در بازار وجود دارد که طعم آنها به اندازه پنیر واقعی اما بدون چربی های حیوانی ناسالم است.

حتما بخوانید:
فرش کاشان ؛ قیمت و خرید فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان

شماره 7: کره

کره که با بسیاری از مواد مشابه پنیر درست شده است، غذای دیگری است که سرشار از چربی اشباع و کلسترول است. کره اغلب در آشپزی و پخت و پز استفاده می شود، اما جایگزین های سالم تری وجود دارد که می توانید به جای آن از آنها استفاده کنید. مارگارین، روغن زیتون و روغن نارگیل همگی جایگزین های عالی برای کره هستند.

شماره 8: شیر کامل

شیر کامل یکی از ناسالم ترین انواع شیری است که می توانید بنوشید. سرشار از چربی اشباع شده و کلسترول است و همچنین کالری بالایی دارد. یک تعویض ساده با شیر بدون چربی می تواند تفاوت زیادی در سلامت کلی شما ایجاد کند. شیر بدون چربی چربی و کالری کمتری دارد و همچنین منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است.

score: quais alimentos aumentam a ereçao

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum html nullednulled themes1xbetMobil Ödeme Nakite ÇevirmeMobil Ödeme Nakite Çevirme1xbetMobil Ödeme bozdurma Evde paketleme