خطاهای سئو برای موبایل

سئو موبایل: راهنمای کامل بهینه سازی سایت برای گوشی موبایل آرسافت

با توجه به اینها، ما امروز عملا مجبوریم سایت های مان را برای موبایل ها سئو کنیم. این در واقع آمار دیده شدن سایت فرین آکادمی در 1 ماه، در نتایج جستجو است. همانطور که مشخص است، مخاطبان موبایلی ما بسیار بیشتر از مخاطبانی هستند که با رایانه وارد سایت میشوند. در نهایت، استفاده از این نوع ریچ اسنیپت‌ها، CTR شما را افزایش می‌دهد؛ زیرا سایت‌تان را برای کاربران جذاب‌تر می‌کند و گوگل تمایل دارد به این موارد ویژه و مفید پاداش دهد. متأسفانه، در تلاش برای بهینه‌سازی یک سایت و کسب رتبه‌بندی بالاتر، برخی از صاحبان سایت با جلوگیری از فهرست کردن فایل‌های خود توسط Googlebot، اشتباه بزرگی در سئو انجام می‌دهند.

منتظر نباشید که کاربران خود را از دست بدهید سپس اقدام به تغییر سایت‌تان کنید. مردم سایت‌هایی را دوست دارند که سریع بارگذاری می‌شوند، طراحی‌های واکنش‌گرا دارند و مشخصاً برای پلتفرم خاص خود بهینه‌سازی شده‌اند. بازاریابی موبایلی، درست مانند بازاریابی دسکتاپ، به استراتژی سئوی مناسب نیاز دارد تا موقعیت قابل توجهی در صفحات نتایج موتور جستجو به شما بدهد. Keyword Stuffing به معنی استفاده افراطی و غیرطبیعی از کلمات کلیدی در متن است که معمولاً با هدف بهبود رتبه در نتایج جستجو انجام می‌شود. این متن تجربه کاربری ضعیفی ارائه می‌دهد و توسط گوگل به‌عنوان اسپم شناسایی می‌شود.

این افزونه به شما کمک می‌کند که متوجه شوید چقدر از کلمات کلیدی خود استفاده کرده‌اید.در صفحه ویرایش هر پست یا صفحه، به بخش Yoast SEO بروید و تعداد استفاده از کلمات کلیدی را بررسی کنید. از سال ۲۰۱۳ با تمرکز بر درک معنای عمیق‌تر پرسش‌های جستجو و محتوای صفحات به کار گرفته شد. این الگوریتم موتور جستجو را قادر ساخت تا به جای تطبیق دقیق کلمات کلیدی، ارتباط مفهومی میان جستجو و محتوای وب‌سایت‌ها را ارزیابی کند. البته افزایش سرعت سایت هم کاری نیست که بتوانید در یک شب به اتمام برسانید؛ شما باید به صورت همیشگی روی آن نظارت داشته باشید و همچنین به صورت مستمر روی آن کار کنید تا به مرور زمان بهبود یابد. حالا قصد داریم برای اینکه سئو موبایل را بهبود دهید، چند ابزار کاربردی معرفی کنیم و با کمک آن‌ها سایت خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

استفاده از Keyword Stuffing می‌تواند آسیب‌های جدی برای سایت‌ها داشته باشد. این تکنیک با تکرار غیرطبیعی کلمات کلیدی نه‌تنها به موتورهای جستجو پیام اشتباهی می‌دهد، بلکه تجربه کاربری را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. تکرار بی‌مورد کلمات کلیدی باعث می‌شود که محتوا خوانا و مفهومی نباشد، که این امر باعث نارضایتی کاربران و افزایش نرخ پرش می‌شود. همچنین، گوگل الگوریتم‌هایی نظیر Panda و Penguin دارد که سایت‌هایی را که از تکنیک‌های اسپم مانند کیورد استافینگ استفاده می‌کنند، جریمه می‌کند. این جریمه‌ها می‌تواند رتبه سایت را به‌شدت کاهش دهد و حتی باعث حذف آن از نتایج جستجو شود.

یکی از رایج‌ترین ابزارهای سئو برای تشخیص و شناسایی این مشکل سئو فنی؛ ابزار Google PageSpeed Insights است. این ابزار تمامی مشکلات مربوط به سرعت لودینگ سایت را به شما نشان می‌دهد. در نتیجه، ارائه نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته به موتورهای جستجو مهم‌تر از همیشه است تا بتوانند نتایج غنی را برای کاربران نمایش دهند. اگر یک برد سریع برای بهبود سرعت سایت شما وجود داشته باشد آن بهینه سازی تصاویر است. تصاویر با اندازه 3000x2000 پیکسل HD را در سایت خود بارگذاری نکنید.

با این حال، خوب است بررسی کنید که سایت شما در ابزارهای آنالیز سایت چگونه مقیاس می شود. زیرا اگر مقیاس درستی نداشته باشد، باید با توسعه دهنده وب خود در مورد رفع آن صحبت کنید - یا موضوع دیگری را انتخاب کنید. نیازی به گفتن نیست که موبایل آینده جستجو است و احتمالاً به همین دلیل است که گوگل کل الگوریتم خود را برای تمرکز بر جستجوی تلفن همراه اصلاح می کند. ریچ اسنیپت‌های شما ممکن است به دلایل مختلفی در نتایج جستجو نشان داده نشوند. باید از ابزار Rich Snippet و تست داده‌های ساختار یافته استفاده کنید تا مطمئن شوید که به خوبی در سراسر سایت استفاده شده اند. در این راهکار حین طراحی قالب از تکنولوژی هایی مثل بوت استرپ استفاده میشود.

نکته مهم اینجاست که این صرفا مربوط به سایت ما نیست و نزدیک به 4 یا 5 سال است که در کل سطح وب آمار مخاطبان موبایلی از کاربران رایانه بیشتر شده. بنابراین عملا امروز عدم آشنایی با سئوی موبایل یا همان mobile seo میتواند فرصت های زیادی را از شما و کسب و کارتان بگیرد. پس در ادامه مقاله همراه من باشید تا همه چیز را در مورد اصول آن توضیح بدهم. به طور معمول، یکی از دلایلی که وبلاگ‌های واکنش‌گرا در رتبه‌بندی جستجو بهتر عمل می‌کنند، این است که تجربه کاربری بهتری نسبت به وب‌سایت‌هایی که سازگار با موبایل نیستند، ارائه می‌کنند. علاوه بر این، در سال 2016، شاهد افزایش تعداد افرادی بودیم که از تبلت‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه به جای رایانه‌های رومیزی برای گشت‌و‌گذار در اینترنت استفاده می‌کردند.

این منطقی است زیرا بسیاری از هک های رایج سئو حول دستکاری محتوا و برچسب گذاری آن برای جستجو می چرخند. بررسی Mobile Friendly بودن سایت، یکی از اقدامات آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس در ارائه خدمات سئو سایت است. در دنیای پرسرعت امروزی، ما برای همه چیز صبر و حوصله‌مان را از دست داده‌ایم؛ از جمله برای جستجو کردن در اینترنت. بر طبق تحقیقی که تیم تحقیقاتی زونا انجام داده است، کمتر کاربری بیشتر از 8 ثانیه منتظر لود شدن یک سایت می‌ماند. برای بهبود طراحی سایتتان به نحوی که بیشتر با موبایل سازگار باشد، دوراه وجود دارد.

الگوریتم‌هایی مانند پاندا (Panda)، مرغ مگس‌خوار (Hummingbird) و گوگل اسپم آپدیت به طور خاص برای شناسایی و جریمه سایت‌های متخلف در استفاده از کیورد استافینگ طراحی شده‌اند. گوگل از نسخه موبایل سایت برای تعیین رتبه بندی خود استفاده می کند. اگر محتوای کمتری در سایت موبایل خود ارائه دهید، برای دستیابی به یک رتبه خوب مشکل خواهید داشت. اگر هنوز نسخه موبایل از سایت خود ندارید، بهتر است یک نسخه کاملاً کارآمد و ریسپانسیو داشته باشید. اگر می خواهید سئوی موبایل خود را بهبود ببخشید، باید عملکرد سایت خود را بهبود ببخشید. به علاوه باید مطمئن شوید که سایت شما یک تجربه عالی تلفن همراه را به کاربران ارائه می دهد.

مشابه موارد فوق، کاربران باید بتوانند به محتوای یکسان در نسخه‌های دسکتاپ و موبایل سایت دسترسی داشته باشند. اگر Google نتواند محتوا را در موبایل بیابد، نمی‌تواند آن را بررسی کند. شما باید هر صفحه‌ای که در آن کاربران موبایل با خطای 404 مواجه می‌شوند، برطرف کنید. برای جلوگیری از این دسته از اشتباهات سئو موبایل لازم است تا از لینک دادن به محتوای ناموجود خودداری کنید. سایت خود را از طریق یک کاربر موبایل برای یافتن خطاهای 404 بررسی نمایید. UI یا طراحی رابط کاربری یکی از زیرمجموعه های UX محسوب میشود و به ظاهر وب سایت شما اشاره دارد.

بنابراین تحت هر شرایطی، باید محتوای یکسانی در موبایل و دسکتاپ نمایش دهید. اگر متن در یک فایل تصویر جایگذاری شود، ربات های جستجو قادر به شناسایی آن نخواهند بود. اگر کپی‌رایترهای شما آن رشته متن خاص را با کلمه کلیدی جستجو در آن نوشته‌اند، شما آن را از دید گوگل حذف کرده‌اید. گوگل حتی تا آنجا پیش رفته است که وب‌سایت‌های موبایلی را که از پاپ‌آپ‌های بد و مزاحم استفاده می‌کنند، جریمه کرده است. این ارور زمانی رخ می‌دهد که شما از عکس، ویدیو یا باکس متنی بزرگتر از صفحه نمایشگر موبایل استفاده کرده باشید.

یک ریدایرکت یا تغییر مسیر، بازدید کننده را از یک صفحه درخواست شده به صفحه دیگر هدایت می کند، زیرا صفحه درخواست شده منتقل شده یا حذف شده است. اگرچه اگر ریدایرکت به خوبی انجام شود، به یک تجربه کاربری خوب منجر می شود. اما هرچقدر از ریدایرکت ها بیشتر استفاده کنید، سرعت سایت شما کندتر خواهد بود و این برای سئو موبایل سایت شما خوب نخواهد بود. همچنین، سعی کنید لینک هایی را در آن نقطه به پست های حذف شده که به پست های جدید هدایت می شوند، نگه ندارید. ربات‌های گوگل (Googlebot)، صفحات هر سایت را در موبایل مورد بررسی قرار می‌دهند.

لینک های داخلی مثل شریان های اصلی سایت شما هستند و کاربران را به راحتی به محتوای تکمیلی یا صفحات هدف هدایت می‌کنند. لینک‌های خارجی هم نشانه اعتبار بالای سایت شما برای موتورهای جستجو هستند. یکی دیگر از مشکلات سئو تکنیکال وجود محتوای تکراری به صورت کپی یا دابل در سایت اینترنتی شماست. صفحات دابل یا محتوای کپی برگه‌هایی از سایت با محتوای مشابه هستند که آدرس‌های URL متفاوت دارند. تغییر مسیر یک بازدیدکننده را از یک صفحه درخواستی به صفحه دیگر هدایت می کند، زیرا صفحه درخواستی منتقل یا حذف شده است.

یکی از خصوصیات معمول لینک‌ها این است که بعد از مدتی ممکن است شکسته یا مخدوش شوند؛ به این معنی که دیگر وجود نداشته باشند و هیچ صفحه درستی را به کاربر نشان ندهند. در این قسمت، این ابزار تمامی لینک‌های شکسته سایتتان را به شما نشان می‌دهد. کوچک کردن فایل های حاوی کد به این معنی است که دارایی هایی مانند جاوا اسکریپت و CSS را گروه بندی و به هم پیوند می دهید. در نتیجه، مرورگر مجبور است فایل های کمتری را بارگذاری کند، که منجر به سایت سریعتر می شود. کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای شرکت دانش بنیان ارتباطات نت میهن محفوظ می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات طراحی سایت با وردپرس، با ما در تماس باشید.

سئو یا بهینه سازی سایت برای موبایل به فرآیند برای نمایش صحیح و کاربرپسند در دستگاه های موبایل مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها اشاره دارد. گوگل به طور خاص از الگوریتم Mobile-First Indexing استفاده می کند که به این معنی است که در حال حاضر نسخه موبایلی سایت ها برای رتبه بندی در نتایج جستجو از نسخه دسکتاپ آن مهم تر است. اگرچه ممکن است در کوتاه‌مدت رتبه‌بندی آن کمی بهبود یابد، اما موتورهای جستجو به سرعت این تکنیک را شناسایی کرده و جریمه می‌کنند. علاوه بر این، تجربه کاربری را خراب کرده و موجب کاهش نرخ تعامل و افزایش نرخ پرش می‌شود. در نهایت، این روش آسیب‌زننده است و منجر به کاهش اعتبار و رتبه سایت می‌شود.

این به این معنی است که گروه شما و دارایی های مشترک مانند JavaScript و CSS را به هم لینک می دهد و در نتیجه، مرورگر مجبور است پرونده های کمتری را بارگیری کند، که منجر به سایت سریع تر می شود. اجرای این کار سخت به نظر می رسد، اما افزونه ای مانند WP Rocket می تواند تمام نیازهای ذخیره سازی شما را برطرف کند. روش های مختلفی برای در دسترس قرار دادن سایت شما برای کاربران تلفن همراه وجود دارد. مهم ترین آنها طراحی ریسپانسیو است و این فناوری کورد علاقه گوگل است. با طراحی ریسپانسیو، سایت شما بر روی یک URL قرار می گیرد، بنابراین درک و فهرست بندی آن برای گوگل آسان تر است.

ما در دیجی راد با افتخار به عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ پیشرو، به ارائه خدماتی شگفت‌انگیز و به روز در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم. با سال‌ها تجربه در این صنعت، تیم متخصصان ما، با استفاده از استراتژی‌های نوین و ابزارهای پیشرفته، در کمک به شما برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود، پیشتازانه فعالیت می‌کنند. برای اطلاع از ریدایرکت های معیوب به صورت اتوماتیک، باید نسخه موبایلی وبسایت را از طریق گوگل بررسی کنید. ریدایرکت های معیوب رایج ترین مشکل در وبسایت ها هستند که برای موبایل بهینه نشده اند. همانطور که می دانید آدرس url درنسخه  دسکتاپی یک وبسایت با نسخه موبایلی آن متفاوت است. همچنان ایده خوبی است که از آگهی تبلیغاتی جانبی و پاپ آپ ها در صفحات موبایلی خود استفاده کنید.

در این مقاله ابتدا فهمیدیم که سئو موبایل چیست، با اهمیت الگوریتم Mobile-First Index آشنا شده و در نهایت مهم ترین نکات و تکنیک های سئو کردن سایت برای موبایل را یاد گرفتیم. اما با این وجود، زمانی که مخاطب به طور ناگهانی سعی‌ می‌کند ویدیویی را در یک پلتفرم پشتیبانی نشده مشاهده کند، مشکلاتی پیش‌ می‌آید. این به ویژه برای کاربران تلفن همراه که ممکن است از مرورگر پشتیبانی نشده استفاده کنند‌ می‌تواند مشکل‌ساز باشد. در شرایطی که این محتوای چند رسانه‌ای سرعت سایت‌تان را کاهش دهد یا قابل پخش نباشد،‌ می‌تواند چالش بزرگی برای تلاش‌های بازاریابی موبایلی شما باشد. بارگذاری آهسته سایت‌ها کاربران را ناامید می‌کند و بر سایت شما تأثیر منفی می‌گذارد.

گوگل از صفحات AMP برای نمایش سریع تر در نتایج جستجو استفاده می کند. با افزایش استفاده از دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و Siri، بهینه سازی سایت برای موبایل و جستجوهای صوتی اهمیت یافته است. کاربران اغلب سوالات خود را به صورت صوتی جستجو می کنند، بنابراین استفاده از زبان محاوره ای و بهینه سازی محتوای سایت برای سوالات طولانی و طبیعی می تواند به افزایش رتبه سایت کمک کند. همچنین گوگل امروزه سایت های موبایل فرندلی را برای رتبه بندی در اولویت قرار می دهد. هدف از سئوی موبایل، بهینه سازی وب سایت شما برای دستیابی به دید بهتر در نتایج موتورهای جستجو برای گوشی های موبایل است. به عبارت دیگر سئو موبایل اختصاصا روی بهینه سازی سایت برای گوشی های موبایل کار می کند.

هرچند که شاید عشق در نگاه اول افسانه باشد؛ اما در دنیای سایت‌ها، بیزاری در نگاه اول قطعاً واقعیت است! شما روی‌هم‌رفته 10 الی 20 ثانیه وقت دارید تا نظر بازدیدکننده‌ای که وارد سایتتان می‌شود را جلب کنید. در غیر این صورت، طبق تحقیقات، کاربر در همان 10 الی 20 ثانیه اول سایت شما را ترک می‌کند. اگر سال‌های زیادی است که از فضای مجازی استفاده می‌کنید، احتمالا به خاطر می‌آورید که در گذشته سایت‌ها با HTTP شروع می‌شدند. در واقع اگر سایتی هم با HTTP شروع شود، معمولا مرورگر گوگل کروم به شما اخطار می‌دهد که سایت مورد نظر امن نیست. خطاهای ۵xx نشان می‌دهد که سرور شما نمی‌تواند که درخواست‌های بازدیدکنندگان شما را برآورده کند.

همچنین می‌توانید محتوای صفحات خود را به صورت دستی مرور کنید تا مواردی که در آن‌ها از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده شده‌اند، شناسایی کنید. به بخش Coverage و Performance مراجعه کنید تا اطلاعاتی در مورد صفحاتی که دچار مشکلات سئو شده‌اند، دریافت کنید. همچنین، در صورت مشاهده افت رتبه یا جریمه‌های احتمالی، به محتوای سایت خود توجه کنید. یکی از اصلی‌ترین مزایای ابزار PageSpeed Insights، این است که دو نتیجه متفاوت برای نسخه دسکتاپ و نسخه تلفن همراه نشان می‌دهد. اینگونه می‌توانید متوجه شوید که وضعیت سایت در دسکتاپ و تلفن همراه چگونه است و یک بررسی کاملا جداگانه داشته باشید.

آن‌ها چگونه این اشتباه را انجام می‌دهند؟ آن‌ها دسترسی گوگل به CSS، جاوا اسکریپت و فایل‌های تصویری خود را محدود‌ می‌کنند. همچنین می توانید مقاله ما در باره افزایش سرعت سایت با AMP را نیز مطالعه کنید. در کل 4 معیار مهم توسط ابزار PageSpeed Insights مورد بررسی قرار می‌گیرد که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. علائم اعتماد ممکن است بر اساس متفاوت باشد روی نوع کسب و کار وب سایت شما است، اما وجود دارند. گواهی SSL درگاه پرداخت امن اینها انواع نمادهایی هستند که ذهن بازدیدکنندگان شما را راحت می کنند و به آنها اجازه می دهد مدت بیشتری بمانند و تبدیل شوند. این چیزی است که گوگل به شدت به آن اهمیت می دهد، اما بسیاری از آن به عهده یک توسعه دهنده وب است که آن را پیاده سازی کند.

اما اگر این پاپ آپ ها تمام صفحه را پوشش بدهند، شما باید در رابطه طراحی وب موبایلی خود فکر کنید و چاره ای بیاندیشد. حتی اگر این نوع از تبلیغات با واکنش مثبت از سوی کاربران روبرو شود. تگ‌های Hreflang به گوگل کمک می‌کنند تا رابطه بین این صفحات را درک کند. خوشبختانه ابزارهای سئوی رایگان زیادی وجود دارد که می‌توانید برای شناسایی صفحات مشکل‌دار از آنها استفاده کنید. IFrame (Inline Frame) یک فایل HTML درون یک فایل HTML دیگر در یک وب‌سایت است. آنها معمولاً برای تبلیغات، ویدیوهای جاسازی شده، تجزیه و تحلیل وب و محتوای تعاملی استفاده می شوند.

شاید در ظاهر اضافه کردن توضیحات آلت به تصاویر کار کوچکی به نظر برسد، اما تاثیر زیادی بر سئو سایت خواهد داشت. سعی کنید از کلمات توصیفی و یا کلمات کلیدی صفحه سایت موردنظر در توضیحات آلت استفاده نمایید و هیچ تصویری را در سایت بدون توضیحات آلت باقی نگذارید. صفحات یتیم در اصل صفحاتی هستند که در هیچ کجای سایت به آنها لینک داده نشده است و این می تواند دسترسی به آن بخش ها را توسط کاربرها و موتورهای جستجو با مشکل مواجه کند. در اصل یکی از رایج ترین مشکلات در صفحه بندی سایت، صفحه بندی نکردن است. بنابراین وقتی صفحه ای را در فایل Robots.txt به جای نوایندکس، بلاک می کنید، تضمینی برای ایندکس نشدن آن وجود ندارد. اگر صفحات سایت شما در گوشی‌های موبایل یا دستگاه‌های با صفحه کوچکتر از دسکتاپ کامپیوتر، نامرتب و ناخوانا با تصاویر به‌هم ریخته هستند، سایتتان از نظر واکنش‌گرایی دچار مشکل است.

دوره دیجیتال مارکتینگ mobile usability سرچ کنسول به تنهایی می‌تواند برای رفع مشکلات موبایل فرندلی بودن سایت کافی باشد. همین که خطا‌های مورد نظر گوگل را رفع کنید، برای گرفتن امتیاز و رتبه مورد نظر در نتایج سرچ گوگل کافی است. بعد از رفع خطاها و مشکلات گزارش شده، می‌توانید از Validation برای کراول (Crawl) کردن دوباره صفحه استفاده کنید. اگر سرعت بارگذاری صفحات سایت شما کم باشد، بر رتبه های شما در گوگل تاثیر منفی خواهند داشت و در نهایت ترافیک وب سایت شما را کاهش خواهند داد. در نتیجه، رفع خطای Mobile Usability به شما کمک می‌کند تا سئو و وضعیت سایت خود را بهبود داده و به موتورهای جستجو نشان دهید که سایت شما برای کاربران موبایل بهینه شده است.

جالب است بدانید که با ابزار URL Inspection می‌توانید هر صفحه از سایت را به صورت دقیق و جداگانه بررسی کنید و اطلاعات مختلفی در رابطه با آن بدست آورید. به این فکر کنید که وقتی متن روی یک تصویر قرار می گیرد چه اتفاقی می افتد. اما چه می شود اگر متن روی قسمتی از یک تصویر قرار گیرد روی دسکتاپ؟ در تلفن همراه، کوچک می‌شود و ممکن است در قسمت شلوغ‌تر و پرت‌کننده‌تر عکس ظاهر شود. با مشخص شدن تعداد صفحاتی که یک نوع ارور روی آن‌ها وجود دارد، می‌توانید برای رفع مشکل و Validation اقدام کنید. در ادامه مطلب به آموزش mobile usability Errors و راهنمای رفع آن‌ها می‌پردازیم. یعنی تا زمانی که زیر سقف گوگل هستیم و بیشتر کاربرانمان را از این سایت دریافت می‌کنیم، طبیعتاً باید مطابق معیارها و فاکتورهای رتبه بندی گوگل، جلو برویم.

هنگامی که مخاطبان انگشتشان نمی تواند بدون خطا روی دکمه، لینک یا مورد منو برخورد کند، شاکی می شوند. با استفاده از حافظه پنهان یا کش مرورگر، به مرورگر می گویید که عناصر صفحه ای که اغلب تغییر نمی کنند می توانند در حافظه پنهان آن ذخیره شوند. به این ترتیب، مرورگر فقط باید هر زمان که دوباره بازدید می کند محتوای جدید و پویا را بارگیری کند. مشکل ریسپانسیو نبودن صفحات، تنها برای عمق و میزان اسکرول عمودی صفحه نیست. در صورتی که عرض پیج‌های شما به قدری زیاد باشد که در اسکرین موبایل خوب نشان داده نشود، باید روی عرض و Scale صفحه کار کنید.

لینک‌های شکسته با تاثیر منفی در بودجه خزش باعث افت رتبه سئو سایت شما می‌شوند. اگر لودینگ و بارگذاری سایت شما بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد، کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما را فراموش می‌کنند و به سراغ سایت دیگری می‌روند. اگر از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت خود استفاده می کنید، افزونه های متعددی در دسترس هستند که به طور خودکار محتوای شما را با داده های ساختاریافته علامت گذاری می کنند. سئوی دسکتاپ و موبایل همه از usability یا قابلیت استفاده سرچشمه می گیرند. خب، اجازه بدهید قبل از به اتمام رساندن مقاله، چند نکته تکمیلی دیگر که باید برای بهینه کردن سئوی سایت در نظر بگیرید را هم به شما توضیح بدهم.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/